رئيس قطب علمي گوش، گلو و بيني در گفت‌وگو با فارس:
رئيس قطب علمي گوش، گلو و بيني در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

محمد فرهادي، رئيس مركز تحقيقات گوش، گلو و بيني دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ با اشاره به تحقيقاتي كه در اين مركز انجام مي‌شود اظهار داشت: روش‌هاي جديد ساخت پروتز‌ها و ايمپلنت‌هاي شنوايي و كاشت آنها در ساقه مغز را داريم. از سال 98 اين كار را آغاز كرديم و تا به حال موفق به كاشت 4 مورد ايمپلنت‌هاي شنوايي در ساقه مغز شديم.

وي افزود: در زمينه كاشت كمك شنوايي‌ها و صنعت‌هاي كاشتني هم به نوعي در استخوان جمجمه و هم در گوش مياني نيز موفقيت‌هايي به دست آورديم.

فرهادي تصريح كرد: تحقيقاتي زيادي در زمينه درمان بيماري‌هاي سينوس و رسيدن به ضايعات و سينوس‌هاي اطراف بيني و همچنين رسيدن به قاعدين جمجمه نيز انجام داديم كه روش آخر را به كمك آندوسكوپي انجام داديم.

فرهادي يادآور شد: در زمينه بررسي عوامل عفوني سينوزيت‌ها و اينكه چه عامل ميكروبي در سينوزيت‌هاي ايراني‌ها و چند نوع از آنها دخيل هستند نيز تحقيقات مفصلي را داشتيم. كه مقالات آنها به چاپ رسيده است.

وي گفت: ارتباط مركز با ساير مراكز تحقيقاتي چه در داخل و چه در خارج از كشور به صورت پروژه تحقيقاتي و تفاهم‌نامه بوده است به عنوان مثال در داخل كشور با بخش‌هاي پاتولوژي و جراحي اعصاب و بي‌هوشي پروژه‌هاي تحقيقاتي مشترك داريم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: