در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛
در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، خانه كاريكاتور ايران با همكاري بنياد رودكي و مؤسسه توسعه هنرهاي تجسمي اقدام به برپايي مسابقه‌ بين‌المللي كاريكاتور «مقابله شيطان با قرآن» كرده است كه اين مسابقه در واكنش به اقدام اخير «تري جونز» كشيش آمريكايي درباره كتاب مقدس مسلمانان قرآن برگزار مي‌شود.

*توهين به ارزش‌هاي اسلامي از روي عناد و كينه است

مسعود شجاعي طباطبايي رئيس خانه كاريكاتور ايران در گفت وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره واكنش‌هاي خانه كاريكاتور نسبت به مسائل اسلامي در سطح دنيا گفت: درموضوعات ارزشي شجاعي طباطبايي مطرح نيست، بلكه مهم اين است كه ما اعتقاداتي داريم كه نسبت به آن حساس هستيم، بنابراين اتفاقاتي كه عليه دين اسلام در سطح دنيا رخ مي‌دهد مثل طرح‌هاي توهين‌آميز درباره پيامبر گرامي اسلام و ديگر ارزش‌هاي اسلامي، هر مسلمان معتقد و هر انسان آزاده‌اي را در دنيا متأثر مي‌كند چون مشخص است كه اين اقدامات از روي كينه و عناد انجام مي‌شود به همين دليل نسبت به اين وقايع توهين آميز واكنش نشان مي‌دهيم و عليرغم آن كه غرب مدعي است كه هيچ حد و مرزي براي آزادي بيان وجود ندارد، ما در عمل به آن‌ها ثابت كرديم كه اين طور نيست.
شجاعي به برگزاري مسابقه‌ كاريكاتور هولوكاست اشاره كرد وگفت: در مسابقه كاريكاتور هولوكاست آنها متضرر شدند و ما به درستي متوجه شديم كه پاشنه آشيل صهيونيست‌ها مسئله هولوكاست است.

* در برابر توهين به ارزش‌هاي اسلامي ساكت نمي‌نشينيم

رئيس خانه كاريكاتور ايران تصريح كرد: ما منتظر نمي‌نشينيم كه هر توهين و جسارتي را به مقدسات و باورهاي ديني ما انجام دهند و علاوه بر واكنش‌هاي مختلف مردم مسلمان، ما نيز در عرصه عمل به صحنه كارزار جنگ نرم وارد مي‌شويم.
شجاعي در ادامه به برخورد توهين آميز فرد كشيش نما با كتاب مقدس مسلمانان اشاره كرد و گفت:‌ در آخرين اقدامات غرب عليه اسلام شاهد ادعاي فردي كشيش نما به نام «تري‌جونز» هستيم كه موضوع سوزاندن و محاكمه كتاب آسماني قرآن را مطرح كرده است كه كار بسيار گستاخانه‌اي بود و ما بلافاصله واكنش نشان داديم و تصميم به برگزاري يك نمايشگاه اينترنتي بين‌المللي از آثار كاريكاتور گرفتيم و در نهايت وقتي بنياد رودكي آمادگي خود را براي حمايت مادي و معنوي از اين موضوع اعلام كرد، نمايشگاه را به مسابقه‌اي بين‌المللي تبديل كرديم.

* هنرمندان 22 كشور در مسابقه كاريكاتور «شيطان در برابر قرآن» شركت كرده‌اند

شجاعي كاريكاتور را داراي زباني بين‌المللي عنوان كرد و گفت: كاريكاتور بسيار سريع و صريح و ساده پيامش را به همه مردم دنيا منتقل مي‌كند و همين قابليت بياني كاريكاتور كه با چاشني طنز عجين مي‌شود، جذابيت لازم را براي آن ارتباط با مخاطب پيدا مي‌كند.
وي درباره اين مسابقه توضيح داد: مسابقه بين‌المللي كاريكاتور مقابله با شيطان در دو بخش برگزار مي‌شود كه «شيطان در برابر قرآن» و « شيطان در برابر فطرت انساني» بخش موضوعي آن است و در بخش كاريكاتور چهره نيز كاريكاتور آقاي «تري جونز» در نظر گرفته شده است.
وي افزود: بعد از اعلام فراخوان هر اثري كه قابليت لازم را داشت روي سايت ايران كارتون قرار گرفت كه تاكنون 178 اثر از 22 كشور دنيا به دست ما رسيده است و بسياري از آن‌ها روي سايت قرار گرفته است.

* هنرمندان كشورهاي غير مسلمان نيز در اين مسابقه شركت كرده‌اند

شجاعي مهلت ارسال آثار را تا ارديبهشت‌ماه سال 90 اعلام كرد وگفت: عليرغم آن كه هميشه هنرمندان در اين مسابقات لحظه آخر شركت مي‌كنند، اما در اين مسابقه تاكنون هنرمندان بسياري از ايران و ساير كشورهاي جهان شركت كرده‌اند كه در ميان آن‌ها هنرمنداني از كشورهاي غير مسلمان مثل چين، روسيه، اوكراين، بلغارستان،‌پرو، روماني، استراليا، كوبا، لهستان، ايتاليا، برزيل و مكزيك نيز ديده مي‌شود.

*اختصاص جايزه 1500 دلاري براي 6 برگزيده اين مسابقه

وي درباره داوران اين مسابقه و جوايز آن گفت: داوران هنوز مشخص نشده‌اند اما به طور معمول از 4 داور ايراني و 3 داور خارجي استفاده خواهيم كرد، جوايز مسابقه نيز در هر بخش به سه برگزيده اهدا مي‌شود كه شامل 1500 دلار به همراه تنديس مسابقه و لوح تقدير است و از 10 برگزيده ديگر نيز تقدير خواهد شد.
شجاعي گفت: آثار برگزيده اين مسابقه به صورت اينترنتي به نمايش درمي‌آيد و نمايشگاه آثار آن نيز ارديبهشت‌ماه سال آينده در بنياد رودكي برگزار خواهد شد همچنين كاتالوگي از اين آثار نيز منتشر خواهد شد.

*كانون اصلي همه توهين‌ها به ارزش‌هاي اسلامي شخصي به نام «رانان لوري» است

شجاعي طباطبايي در بخش ديگري از سخنانش روند توهين به ارزش‌هاي اسلامي را داراي مسير مشخصي دانست و گفت: «تري جونز» 29 اسفند را روز محاكمه قرآن اعلام كرده است و مشخص است كه قصد دارند مسيري را طي كنند كه از طرح‌هاي توهين‌آميز به پيامبر شروع شده است و در پشت اين قضايا نيز كانون اصلي اين اتفاقات شخصي به نام «رانان لوري» قرار دارد كه چند سال در نشريه‌اي دانماركي كار كرده و از صهيونيست‌هاي صاحب نفوذ ساكن اسرائيل است.

*سازمان ملل جايزه‌اي با نام «رانان لوري» برگزار مي‌كند

وي با اشاره به نفوذ رانان لوري در ميان صهيونيست‌ها و سازمان ملل گفت: نفوذ او به اندازه‌اي است كه سازمان ملل جايزه‌اي سالانه‌اي را با نام او «رانان لوري» برگزار مي‌كند كه هزينه برگزاري اين جايزه از پول ملت‌ها پرداخت مي‌شود و لوح تقدير اين جايزه نيز به امضاي دبير كل سازمان ملل مي‌رسد.
شجاعي با بيان اين كه رانان لوري هنرمندي درجه دهم است گفت: به دليل خوش خدمتي‌هاي زيادي كه لوري به آمريكايي‌ها كرده است اكنون به چنين جايگاهي دست يافته است و ما در پيگيري‌هايي كه داشتيم به او رسيديم و متوجه شديم كه همه اين اتفاقات بر مدار او مي‌چرخد. بنابراين هر كجا كه اتفاق توهين‌آميزي عليه اسلام صورت مي‌گيرد او حضور دارد و مشخص است كه باني اصلي اين اتفاقات توهين‌‌آميز صهيونيستها هستند كه مدارك مستدلي هم درباره اين ادعا داريم.
رئيس خانه كاريكاتور ايران درباره استناداتش درباره رانان لوري گفت: كافي است اسم او را در گوگل سرچ كنيد تا به سايت او دسترسي پيدا كنيد، در سايت او اولين عكسي كه ديده مي‌شود او را در لباس نظامي پشت مسلسل و در حال حمله به تلاويو مي‌بينيد.
وي افزود: او با تمام خناسان دنيا عكس دارد كه بي هيچ ابايي همه اين عكس‌ها را روي سايت قرار داده است.

*«تري جونز» بازيچه «رانان لوري» است

شجاعي با انتقاد از عملكرد سازمان ملل درباره اين شخص گفت: او هيچ ابايي از گذاشتن اين عكس‌ها روي سايتش ندارد و باعث تعجب است كه سازمان ملل چطور به اين فرد چنين ارزش و بهايي مي‌دهد كه جايزه‌اي را به اسم او تعيين مي‌كند و هر سال برگزار مي‌شود و همچنين به عنوان سفير صلح از سوي سازمان ملل به شناسايي كاريكاتوريست‌هاي نزديك به صهيونيست‌ها در كشورهاي مختلف مي‌پردازد كه نوعي تبليغ براي صهيونيست‌هاست.
شجاعي در خاتمه تأكيد كرد: همه ماجراها به رانان لوري ختم مي‌شود و در قضيه اخير توهين «تري جونز» كشيش‌نماي آمريكايي به كتاب مقدس مسلمانان نيز تري‌جونز بازيچه رانان لوري قرار گرفته است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: