"عمرو موسي " در پاسخ به‌ فارس:
"عمرو موسي " در پاسخ به‌ فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در نجف ،‌ "عمرو موسي " دبيركل اتحاديه عرب كه روز يكشنبه در راس يك هيئت عالي‌رتبه وارد بغداد شد با مقامات بلندپايه‌ عراق از جمله‌ نخست وزير ، رئيس جمهور و رئيس پارلمان اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

وي ساعاتي پيش نيز به‌ منظور ديدار با مرجع بزرگ شيعيان وارد شهر نجف اشرف شد و با "آيت الله‌ سيستاني " ديدار و گفت‌وگو كرد.

دبيركل اتحاديه‌ عرب پس از پايان اين ديدار با حضور در يك كنفرانس مطبوعاتي نتايج گفت‌وگوهاي خود را با آيت الله‌ سيستاني تشريح كند و به‌ سوالات خبرنگاران در اين زمينه پاسخ داد.

* ايران تهديد نيست ، روابط ما با تهران دوستانه است

عمرو موسي در پاسخ به‌ سوال خبرنگار خبرگزاري فارس در نجف، نقش جمهوري اسلامي ايران در معادلات سياسي و اقتصادي منطقه‌ را تعيين كننده‌ ارزيابي كرد و گفت: ايران كشور مهمي است و نقش تعيين كننده‌اي در معادلات سياسي و اقتصادي منطقه‌ دارد.

وي جمهوري اسلامي ايران را دوست كشورهاي عربي منطقه‌ دانست و افزود: ايران به‌ هيچ عنوان تهديدي عليه‌ كشورهاي عربي محسوب نمي‌شود ، ما روابط دوستانه‌اي با برادران خود در تهران داريم.

*حمايت آيت الله سيستاني از نشست اتحاديه عرب در عراق

دبير كل اتحاديه‌ عرب در بخش ديگري از سخنان خود از حمايت آيت الله‌ سيستاني از پروسه‌ سياسي عراق و منطقه‌ ستايش كرد و گفت: در ديدارم با آيت الله‌ سيستاني درباره‌ موضوعات مختلف و مهمي از جمله‌ آشتي ملي در عراق و برگزاري نشست سران كشورهاي عربي در بغداد ، صحبت كرديم.

وي افزود: آيت الله‌ سيستاني از برگزاري نشست سران كشورهاي اتحاديه‌ عرب در بغداد حمايت مي‌كند و آن را عاملي براي افزايش روابط عراق با كشورهاي عربي مي‌داند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: