رئيس كميسيون قضايي مجلس در گفت‌وگو با فارس:
رئيس كميسيون قضايي مجلس در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

حجت‌الاسلام علي شاهرخي نماينده مردم كوهدشت و رئيس كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، گفت: ملت و نظام اسلامي به خاطر اقدامات غيرقانوني فتنه‌گران آسيب‌هايي ديد كه اگر بنا باشد حرفي و سخني به ميان آيد، اين فتنه‌گران هستند كه بايد از محضر ملت و نظام اسلامي عذرخواهي كنند.

وي افزود: فتنه‌گران حقوق ملت را ناديده گرفتند لذا اولين خواسته ملت عذرخواهي و اقرار آنها نسبت به اشتباه خود است؛ مردم حقوقي دارند كه وقتي به آن حقوق آسيب وارد شد، تنها با عذرخواهي و پشيماني آن لطمه وارده به آن حقوق اصلاح مي‌شود.

رئيس كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: امروز ابراز پشيماني و اقرار به اشتباه شروطي است كه ملت ايران براي فتنه گران مي‌گذارد، اما شرط گذاري آنها در قبال ايجاد نكردن خلل در امور كشور، به هيچ وجه پذيرفتني نيست.

شاهرخي با بيان اينكه امتيازخواهي فتنه‌گران به هيچ وجه پذيرفتني نيست، اظهار داشت: امروز ملت و نظام اسلامي در شرايط ضعف قرار ندارد كه عده‌اي براي ادامه ندادن اقدامات گذشته خود امتيازخواهي كنند؛ افراد نمي‌توانند امنيت كشور را به خاطر منافع شخصي خود زير سؤال برده و بعد هم براي نظام شرط بگذارند.

وي خاطرنشان كرد: تعقيب كيفري سران فتنه جزو حقوق و مطالبات امروز ملت ايران است اما در عين حال به نظر مي‌رسد كه بخشي از اين حقوق محقق شده است، چرا كه هدف از تعقيب اين است كه افراد از ادامه راهي كه رفته‌اند، منصرف شوند، اما امروز مي‌بينيم كه فتنه‌گران در ميان مردم جايگاهي ندارند و همين بخشي از مجازات آنهاست.

نماينده مردم كوهدشت در مجلس اضافه كرد: عليرغم اينكه شرايط تعقيب كيفري افراد در قوانين جزايي پيش بيني شده اما قوه‌قضاييه با تدابير خود به فريب خوردگان فتنه سال گذشته فرصت داد تا از راهي كه رفته‌اند بازگردند، امروز حساب افراد از يكديگر روشن شده است.

شاهرخي ادامه داد: بايد قبول كنيم كه قوه‌قضاييه با تدبيري كه انجام داد، زمينه را براي عده‌اي نا آگاه به منظور بازگشت از راه رفته را فراهم كرد تا اوضاع شفاف‌تر شود.

وي با تأكيد مجدد بر اين نكته كه تعقيب كيفري سران فتنه مطالبه امروز ملت ايران است، اظهار داشت: با اين تدبير شايد شرايط متنبه شدن فتنه‌گران نيز مهيا شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: